maandag 8 februari 2016

Week acht

Nieuwe bestelling toegekomen


We kunnen weer verder mijn nieuwe gelletjes die ik gebruik voor mijn lange afstanden zijn toegekomen en ik heb er van de eerste keer een toffe drinkfles gratis bijgekregen.

Gisteren na het weerbericht te horen had ik al min of meer besloten m'n  intervaltraining te lopen op de loopband, dus alles al klaargelegd.  Tot ik deze morgen m'n hoofd door het raam stak, viel het eigenlijk allemaal best mee en dan toch maar m'n training naar buiten verplaatst.  Er was wind, ja oke, maar zeker geen storm dus kon rustig m'n intervalletjes afwerken in de zeelucht, zalig ....  Toen ik thuis kwam zei Guy zelfs dat ik naar de zee rook, kan zeker niet ongezond zijn hé.  De eerste kilometertjes van de week zijn weer binnen.



Vandaag woensdag, eigenlijk echt geen zin om te gaan lopen, ik was al heel de dag moe en m'n knieën waren precies ook wat stijf, de goesting was ver te zoeken.  Dus op weg naar huis mezelf wat moed ingesproken want het was tenslotte maar 8km extensieve korte duur, eigenlijk best te doen.
Om 18 u vertrokken en na km 3 kwam ik er eindelijk door en kon ik weer genieten van het lopen en van onze Belgische kust.  En m'n prestatie mag er ook zijn (zie strava), de trainingen zijn precies altijd maar beter en beter, dus ik ben weer een tevreden Michou en zeker tevreden dat ik niet toegegeven heb aan dat moe zijn.



Vrijdag is een rustdag, maar ik zit constant met m'n hoofd bij het lopen, volgende week moet ik een testloop doen van een halve marathon, ik heb niet echt één gevonden dus zullen we één simuleren, het is niet het zelfde, ik weet het maar we gaan er voor gaan. 
Dan heb ik ook nog het dilemma Ten miles Oostende Brugge, die ik vorig jaar zo super vond en die ik dit jaar ook graag zou willen meedoen, maar op m'n schema staat er dat ik dan m'n langste LSD moet doen, nl. 34 km in zone één.  M'n eerste gedacht is, ik doe 4 km opwarming en loop dan m'n Ten miles in zone twee en dan de overige kilometers terug in zone één..  Maar is dit een goed idee ?  Ik ben er nog niet uit. Volgens sommige bronnen is die 34 km de cruciale training, en ik zou natuurlijk niet graag een blessure oplopen een maand voor de marathon, nu het juist zo goed gaat.
Vandaag zaterdag een rustig nuchterloopje op de dijk gedaan, het ging goed maar ik had constant de neiging om vlugger te lopen, dat is waarschijnlijk omdat het zo koud was en dat ik dan vlugger thuis zou zijn.  Straks m'n route uitstippelen voor morgen dan wordt het een 28 km in zone één, een Long Slow Distance.  En m'n ontbijt klaarmaken, want ik wil iets nieuws proberen die dan ook mijn marathonontbijt zou worden.



Hopelijk zal het lekker zijn .

Lekker is hij wel, maar hij valt als een baksteen op m'n maag.  Ik heb heel m'n 28 km lang moeten zwoegen om m'n hartslag laag genoeg te krijgen.  De eerste helft moest ik constant vertragen omdat m'n hartslag minstens 10 slagen hoger ging dan normaal en ik moest constant choco boeren laten, had maag en buikpijn.  Rond km 14 had ik dan wat beter controle over m'n hartslag en voelde me dan al wat gelukkiger.  Het weer zat ook al niet mee de hele run was het aan het regenen en had ik het koud.  De laatste vijf km had ik het dan weer wat moeilijker met m'n hartslag, maar kwam gelukkig het zonnetje tevoorschijn.  Dus een workout om snel te vergeten !!
Overstim's Gatosport, voorlopig mogen die overige stukken in de vriezer blijven, toch zeker tot na de marathon, ik zal wel weer mijn geliefd havermout ontbijtje eten en twee uur wachten om te gaan lopen, ik sta gewoon op tijd op.
Ik loop gelukkig op havermout !  Dat is de les die we vandaag hebben geleerd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats hier uw reactie