zondag 28 februari 2016

Week elf, week van de 34 km ;-)

Maandag, nog aan het nagenieten van gisteren, van het welslagen van m'n lange duurloop en voor het eerst een 32 km gelopen.  De pijn aan m'n been is niet meer dan anders, dus dit zit goed.  Straks na het werk nog even naar de fitness voor een actief herstel sessie, dit doet meestal wonderen en daarna zoals altijd bij de kiné langs.
De kinesist heeft me daarnet nog eens dry needling gegeven  in m'n rechter bovenbeen en m'n linker voet nog eens los gemaakt, zoals gewoonlijk zat hij weer vast.  En de kiné heeft me ook nog eens gerust gesteld dat het zeker m'n lies niet is en dat die blessure gewoon ontstaat door het niet in evenwicht lopen maar ik ben goed bezig zei hij.
Deze maand heb ik mijn maximum aan gelopen kilometers gehaald zie schema.  (augustus waren fietskilometers door blessure).


Dinsdag was ik zoals gebruikelijk om ongeveer 5u40 vertrokken voor 8 tempoblokken van een kilometer met ook zoals altijd enkel maal één gelletje te eten, ik had zo ongeveer uitgerekend dat ik ongeveer aan 13 kilometer ging uitkomen samen met opwarmen en cooling down.  Maar toen ik juist gedaan had met m'n achtste blok keek ik even op m'n uurwerk en zag dat het al 7u20 was en dan moest ik nog m'n stukje dribbelen doen en 15 minuten cooling down.  Ik dacht "heb ik nu zo traag gelopen", blijkbaar heb ik te weinig rekening gehouden met m'n dribbel stukken van 600m.   Guy begon al ongerust te worden.  Op het einde van m'n run is gebleken dat ik uiteindelijk 17,7 km heb gelopen en dit op één gelletje, de volgende keer neem ik nog ééntje extra mee.  Het probleem was nu wel dat ik telaat op m'n werk ging komen, dus vlug alles klaargemaakt, ook m'n ontbijt zodat ik op m'n werk kon ontbijten, vlug in de douche en ik was nog net op tijd op het werk.
Vandaag woensdag laat m'n HRV app weten dat ik van m'n schema moet afwijken en een rustdag moet inlassen, ik had het eigenlijk al gedacht want ik heb niet te best geslapen en m'n benen voelen ook niet zo goed aan,  En morgen ga ik voor die lactaattest die stad Oostende samen met mensana doen, dus daar moeten de beentjes ook nog fris voor zijn.
Vandaag dus mijn lactaattest gelopen, het is eigenlijk de eerste keer dat ik een test afleg op een atletiekpiste.  Het ging eigenlijk wel prima, het was mooi weer, een zonnetje geen wind of regen. Ik moest 6 x 1200 m lopen, telkens aan een hogere hartslag, mijn hoogste hartslag was een gemiddelde van 175, niet mistevreden.  En nu wachten achter de resultaten, dat kan helaas nog een eindje duren.
Vrijdag was zoals altijd een rustdag en dan zaterdag de trein op naar Gent voor jawel weer eens afwijken van m'n schema, maar dat moet toch ook eens kunnen.  Er was een openingsrun van de winkel runners' Lab in Gent die verhuizen van Gent Dampoort naar Ghelamco Arena, de run was 9 km lang en op m'n schema stond 8 km, begin hartslag zone twee te lopen.  Ik heb uiteindelijk 9km in hartslag zone twee gelopen maar zat toch wel eerder aan de hoge kant.  Maar het was leuk en eens ergens anders lopen dat is ook altijd leuk en na de run zelfs nog een paar uurtjes met m'n dochter doorgebracht in Gent, dus een prachtige dag.


De leuke KOR groep

 Vandaag zondag stond dus de langste LSD op het schema DE 34 km, en het was vandaag echt slecht weer, enorm veel wind en regen, maar ik ging en zou me nu zeker aan m'n schema houden en bij wonder is het heel goed gelukt en zelfs in hartslagzone één.  Gelukkig heb ik een route gemaakt die regelmatig van richting veranderd en daardoor niet al te grote stukken met wind op kop heb, maar toch op het einde had ik nog een groot stuk met wind op kop en voelde ik dit natuurlijk aan m'n hartslag, dus constant vertragen om in de juiste hartslag zone te blijven.  Ik heb ook terug een pi(s)tstop rond de 17 km in gestoken, dit is eigenlijk niet stoppen maar gewoon even plassen en direct weer vertrekken.  Ik denk dat ik dit op de marathon automatisch ook zal inlassen op km 15 of km 20 even plassen zo ben ik toch op mijn gemak.

Droevig weer met een wilde zee




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats hier uw reactie