maandag 1 februari 2016

Week zeven

Eens kunnen lopen zonder nat te worden deze morgen, dat deed toch even deugd en wat een temperatuur om 5u30 'smorgens op 2 februari 10 graden Celsius.  Maar wat een wind, de eerste twee blokken van m'n interval heb ik moedig tegen wind gedaan en jawel m'n vooropgestelde tijd heb ik gehaald.  Ik denk toch dat m'n conditie erop vooruit gaat :-) . De drie volgende blokken heb ik me dan toch maar gekeerd met wind in de rug, het werd uiteindelijk een superloopje van 13 km.
En nu klaar om naar het werk te vertrekken, een mens kan zo nog de hele dag genieten van z'n ochtendloopje.
We zijn alweer de tweede trainingsdag van week zeven en de beentjes doen pijn, deze keer niet van het lopen, maar door lomp weg over ons salontafeltje te vallen recht op m'n knieën, gelukkig niet te erg maar toch pijnlijk.  Dus heb ik voor deze tien kilometer, extensieve duurtraining besloten mijn schoenen aan te doen met de beste demping nl. Hoka One One Bondi 4 .  De training is goed verlopen maar er was weer super veel wind.
Vandaag het geluk gehad mij te kunnen inschrijven in een lactaattest die stad Oostende organiseert samen mensana aan een super voordelig prijsje, het kan nooit geen kwaad nog eens getest worden, zeker niet in aanloop naar de marathon, ik kan altijd m'n schema bijsturen toch ...
Donderdag een lichte training van 8 kilometer in het bosje van Oostende, normaal mocht ik op max zone één gelopen hebben maar ik heb me bewust ingehouden omdat ik de beentjes wat wou sparen voor zaterdag, m'n eerste criterium wedstrijd dit jaar.



Ik zal proberen niet voluit te lopen op de wedstrijd omdat er zondag terug een lange duurloop van 26 km op het schema staat.
Me klaar maken voor m'n eerste wedstrijd van het jaar, ik ben er eigenlijk nog niet zo erg veel mee bezig geweest, even kijken welke schoenen ik zal aandoen, m'n wedstrijdschoenen van vorig jaar of zou ik erop wagen andere aan te doen?
Het worden uiteindelijk mijn super gemakkelijke pearl Izumi.
Super goed gevoel gehad op m'n eerste loopcriterium van het jaar, zoals ik voordien zei ben ik wat voorzichtig geweest en de eerste ronde mooi onder m'n omslagpunt gebleven.  Er zat toch wel een strakke wind rond de spuikom maar ik ondervond daar geen problemen van, waarschijnlijk is dit het resultaat van al m'n trainingen op de dijk in de wind.  Het tweede deel, eigenlijk al tegen het einde van het eerste deel kon ik me toch niet meer houden en ben ik toch wel wat beginnen aanzetten en voor mij toch een goed resultaat 7,4 km in 36,38 min en 6 de in m'n categorie.  Weeral een goede start van een nieuw loopseizoen.  Zoals m'n kiné al zei het is maar een training voor jou, even testen hoe ver je staat.


Nu nog een lekkere vegetarische spaghetti gaan eten om wat koolhydraten op te doen voor morgen.
Zondag vroeg wakker, even kijken hoe die benen aanvoelen en de HRV test doen, en jawel benen voelen super en ik krijg groen licht van HRV, dus een havermout ontbijtje eten en twee uur later klaarmaken om te vertrekken op m'n tocht van 26 km.
M'n Lsd ging eigenlijk tamelijk goed, juist de laatste kilometers voelden de beentjes toch wat zwaarder aan dan anders, maar wat wil je, ik heb ze namelijk al goed gebruikt deze week.
Ik was vandaag vertrokken met een donkere hemel en de buienradar gaf me aan dat het nog wat kon regenen, dus weer gaan lopen met regenjas. En er was ook weer veel wind maar veel regen zag ik niet de eerste 15 km, dus besloot ik dan maar de mouwen van m'n regenjas af te halen want ik begon het toch behoorlijk warm te krijgen.  En natuurlijk rond kilometer 17 gingen de sluizen dan toch open, maar gelukkig maar af en toe zodat ik regelmatig weer kon drogen in de wind.  Ik heb uiteindelijk heel m'n lange duurloop in m'n vooropgestelde lage hartslagzone kunnen lopen, dus een geslaagd loopweekend :-).



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats hier uw reactie