maandag 15 februari 2016

Week negen

Ik ben half weg m'n schema en ik start met een lichte overbelasting aan m'n kuitpees van m'n rechter been, gelukkig is het een lichte overbelasting en moet ik m'n loopschema niet wijzigen volgens de kinĂ©.  Ik had ook nog een manier gevonden mijn beide voeten vast te zetten deze keer, niet alleen mijn zwakke voet en mijn zwakke voet zelfs op twee plaatsen, maar mijn super kinĂ© heeft dit weer allemaal opgelost.
Deze week loop ik een pak minder kilometers om dan zondag een halve marathon op wedstrijd tempo te lopen.
De eerste trainingsdag van de week is deze keer geen interval, maar een rustige 8km, die is eigenlijk wel welkom is met die overbelasting.  Deze morgen dus zoals elke dinsdag vertrokken om ongeveer 5u45 op nuchtere maag richting dijk.  Amai wat was dat koud 1°C gaf de thermostaat aan en al gauw begon ik langs alle kanten uit te glijden en was het opletten geblazen, op de dijk zelf kon je de bevroren plaatsen wel gemakkelijker opmerken dat was nog een voordeel, dus in een rechte lijn lopen zat er niet in vandaag.
En wat betreft mijn kuit, die valt nog mee vandaag en verder zal ik zien wat hij zal doen de rest van de dag.
De woensdag is de enigste dag dat ik 'savond na het werk ga lopen, en deze keer had ik echt geen zin, want ik had al de hele dag koud gehad, maar gelukkig was het niet aan het regenen en had Guy mij een lekker vegetarisch bonen gerechtje klaargemaakt bij thuiskomst.  Er stond een 12 km extensief op het programa, de eerste 5 km vlotte het precies niet al te goed, maar dit heb ik nogal veel. maar daarna ging alles weer zeer vlotjes en was ik weer zeer tevreden dat ik m'n kilometertjes gelopen heb.
De derde trainingsdag van de week, ik heb heel m'n 13 km lang zitten nadenken over de marathon, en jawel ik zit met enorme twijfels, ben ik goed genoeg, is m'n schema goed, zal ik klaar zijn , iedereen is beter enz .......Ik weet het niet meer zo goed.  Pijntjes, ja die zijn er, maar die zijn er al altijd geweest na m'n ongeval, dat is niks nieuws, dus dat is het niet.
Ik kijk dan even op strava en zo blijkt dat die training nog zo slecht niet geweest is vandaag, misschien is het gewoon het koude, natte weer die het me lapt, ja dat zal het zijn.

Om niet te vergeten waarvoor we trainen :-)
Vandaag zijn we zaterdag, gisteren had ik een rustdag en heel de dag hoofdpijn gehad, deze morgen helaas ook nog opgestaan met felle hoofdpijn maar toch m'n loopschoenen aangetrokken voor een nuchtere 8 km extensieve run langs de kustlijn in de wind, het heeft me echt goed gedaan die wind, de hoofdpijn is al wat minder toen ik thuis kwam.
Hopelijk zal het morgen beter zijn want dan is het het moment om m'n halve marathon te testen.
Tot nu toe is week 9 toch wel echt m'n slechtste week geweest, hopelijk komen er nu betere weken.
Ik sluit m'n week af met m'n laatste training, test halve marathon, het beloofde gisteren kwestie van wind en het wat dus ook zo, er stak een enorme wind.  M'n elite HRV app vertelde me ook dat het geen zo'n goed idee was om een zware training te doen (stond in het geel).  Dus al twee min punten, maar m'n kop niet laten hangen, uiteindelijk voelde ik me toch uitgerust en de hoofdpijn was weg en besloot ik toch maar die 21,1 km te lopen.  Guy ging me vergezellen en me bevoorraden. Ik was nog maar goed 2 km verder toen ik doorhad dat m'n Suunto m'n afstand niet registreerde, hij gaf wel m'n snelheid en hartslag aan, gelukkig en ik kon ook m'n route zien die ik vooraf had ingestoken en besloot dan maar gewoon zo verder te lopen en dan thuis alles manueel in te voeren, wel jammer want echt precies is het natuurlijk niet.  Dit zijn nu al drie minpunten en nu komt minpunt nummer vier, mijn bevoorrading bleef maar weg, Guy was wat later vertrokken en vond me niet meer, hij dacht niet dat ik zover zou zijn, dus heb ik heel laat m'n drinken gehad, maar gelukkig had ik zelf m'n gelletjes bij en wat water.  Rond kilometer vijftien voelde ik ook weer dat de gewrichten van m'n linker voet hem terug vast zette en dit is geen leuk gevoel, regelmatig de voet even slepen en oppassen dat ik niet struikel, maar dit zijn we gewoon.  Al bij al is het lopen op zich nog vrij goed gegaan vind ik toch, ongeveer 1u56.
Dus het was een halve marathon met heel veel wind, zonder gps en slechte bevoorrading.  Echt een week om snel te vergeten !  Laat week 10 maar komen maar aub een betere als het kan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats hier uw reactie