maandag 7 maart 2016

Week twaalf

Vandaag eventjes de goede raad van een bevriend sportarts opgevolgd en niet naar de fitness geweest, hij vond dat ik toch eventjes die beentjes van mij een volledige dag rust moest geven en geen actieve herstel sessie.  En ik moet zeggen, het deed deugd, alhoewel echt stil zitten zat er ook alweer niet in, eerst gaan werken tot 15u30 en dan de strijk doen waarvoor ik dit weekend geen tijd gevonden had door het vele trainen en erna naar de kinĂ© maar soit, toch niet echt actief geweest.
Nu nog even vlug m'n workouts in m'n suunto Ambit steken voor deze week en we zijn dan weer klaar voor morgen onze vroege ochtend loop.
Dinsdag interval dag terug wekker op 5u en tegen ongeveer 6u40 de deur uit. 12 x 400m en eens echt niet naar m'n snelheid gekeken maar naar m'n hartslag en het resultaat mag er best wel zijn, maar de laatste drie vond ik echt wel zwaar en bijna had ik opgegeven maar dat woord staat niet in m'n woordenboek :-).
En nu nog een lange dag gaan werken.


Ondertussen alweer woensdag en ik was eigenlijk heel de dag moe, maar ik heb deze avond m'n Mirage schoentjes aangetrokken voor een langzaam 8 km loopje op de dijk van Oostende en ik heb er super van genoten, geen regen van de deze keer en zelfs bijna geen wind, gewoon zalig genieten.  En uiteindelijk minder moe thuis komen.
Vandaag donderdag stond er 10 km in hartslagzone 2 op het menu en aansluitend 3 versnellingen deze training heb ik in Maria Hendrikapark afgewerkt, ik vind dat hinder veel gemakkelijker om die versnellingen te lopen.  Het was een prachtig weertje vandaag met een prachtig zonnetje, het is eens leuk zonder regen of wind te kunnen lopen, maar dat zullen we nu wel meer kunnen zeker.
Vandaag kon ik ook eens m'n nieuwe kousjes uittesten namelijk de Injinji teenkousen, en ik moet zeggen, het zijn gewoon de beste kousen die ik momenteel heb,


Vrijdag rustdag, en wat raar was, ik had zin om te lopen, maar 'kheb het toch maar niet gedaan tenslotte rusten is ook trainen.
Vandaag zaterdag heb ik een 8 km nuchterloopje gedaan, dat doe ik nog steeds heel graag zo 'smorgens vroeg gaan lopen zelfs in het weekend.  Het voelde super goed aan vandaag beter dan woensdag, maar dit is meestal zo 'savonds ben ik al moe van het werken en gaat het meestal moeilijker.
We zijn zijn zondag vandaag en zoals meestal staat er een LSD op het programma, vandaag een 26 km Lange Trage Duurloop in het zonnetje, maar jammer genoeg had ik toch weer grote stukken met deftig wat wind op op kop, maar we moeten niet klagen, want naar het schijnt is het daarvan dat we sterk worden.
Het ging eigenlijk super goed vandaag, ik heb zelfs niet even gestopt voor een fotootje en in totaal maar ongeveer twee minuten verloren aan rode lichten.
Deze LSD is de voorlaatste, volgende week komt er nog een 32 km en erna is het dan afbouwen naar de grote dag, alhoewel er de week erna nog een 21 km opstaat, maar dit is natuurlijk niets vergeleken met wat we voordien moesten lopen.  Het wordt best wel spannend, ik ben bijna zo goed als iedere dag bezig met het lopen en de marathon, maar schrik heb ik precies niet echt, voor mij is uitlopen al goed, maar een schone tijd zou natuurlijk wel prettiger zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats hier uw reactie