maandag 28 maart 2016

Week vijftien, voorlaatste week !!!!

Het komt nu echt wel heel dicht, de voorlaatste week, daarnet nog eens een intervaltraining om 5u30 'sochtens vroeg, de laatste intervaltraining van m'n 16 weken training !
En ik moet zeggen dat het wel een pittige training was door die regen en wind, maar ik heb hem volledig afgewerkt en nog in een redelijk tempo ook.

Zware interval in regen en wind
Vandaag woensdag een kleine training gedaan met m'n marathon schoenen namelijk m'n Huaka's om te zien of het nu beter gaat met die blaar op m'n teen, blijkbaar zat er iets niet goed van de tong van de schoen, die ik nu hopelijk effen gekregen heb, want heel de training heb ik geen last gehad.
Het was wel maar een 6 kilometer maar toch het liep goed.
Ondertussen heb ik ook besloten om zaterdag de Noordzeeloop van het Oostends loop criterium mee te lopen, maar deze zal ik zeker en vast op een traag tempo lopen want een week later is het de grote dag.
Vandaag donderdag na het werk weer de loopschoenen aangetrokken voor weeral een kleine 7 km in traag tempo.  Ik heb gekozen om eens in de schorre sportpark in Oostende te lopen, eens een andere ondergrond.  Ik verlang er al naar zondag een klein beetje langer te mogen lopen want al die kleine stukjes zijn toch niks voor mij.
Morgen een rustdag om dan zaterdag een wedstrijdje in traag tempo te lopen ;-)

Het begint hier deftig op m'n ventje z'n zenuwen te werken, er komt niks anders meer uit mij dan over de marathon en over lopen, alhoewel ik nog zo goed m'n best doe het is niet te doen.
Maar gelukkig heb ik nog m'n blog en de kor Facebook groep, die vinden het niet erg dat ik over het lopen zaag.
Vandaag is het een rustdag en ik voel me moe en m'n benen zijn stijf, gelukkig ga ik morgen meedoen aan het Oostends loopcriterium, ik zal me dus deftig moeten inhouden om niet voluit te gaan, maar dit is ook een prestatie op zich vind ik.
Vandaag zaterdag, Noordzeeloop meegelopen 6,5 km in 33 min gelopen, de bedoeling was dus traag lopen, natuurlijk was ik goed gestart maar voelde me niet echt in een wedstrijd meelopen, terwijl de mensen rondom mij wel degelijk met een wedstrijd bezig waren.  Het was wel een tof parcours met veel afwisseling, zand, gras, trappen en een een afdaling in het zand.  Ongeveer na een kwart van het parcours had ik er genoeg van van dat traag tempo en had ik mij een haas gevonden om te volgen en die gaf mij het perfecte tempo aan en zette mij ook uit de wind op plaatsten dat ik het kon gebruiken, zo kon ik toch goed vooruit komen zonder al te veel kracht te gebruiken.  Het laatste stuk, ongeveer de laatste twee en een half kilometer, liet m'n haas me los, het was genoeg voor hem, en heb ik nog een tandje bijgestoken, ik dacht, dit kan toch geen kwaad zeker nog een sprintje trekken, En het ging goed, het ging zeer goed, ik had genoeg over om op het laatste nog een versnelling bij te steken en te eindigen aan 15 km/u want ik wou nog één iemand voorbij steken, dat beest in mij is blijkbaar niet te temmen ;-).




Nu gedaan met snelle stukken want straks staat die marathon voor de deur !

Voila vandaag zondag nog een rustig duurloopje in de beentjes, ééntje van 15 km, ik moet zeggen dat de beentjes nu wel de rust gaan kunnen gebruiken volgende week,   Nog slechts 3 korte trainingen op het schema volgende week en dan zijn we er bijna.

Zo zal het zijn op 10/4 !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats hier uw reactie