maandag 21 maart 2016

Week veertien

Maandag gaf m'n Hrv app dat ik moest oppassen voor overtraining en dit verwonderde mij niet want vorige week was echt wel een zware week en m'n LSD is ook niet zo super verlopen, maar gelukkig is het vandaag een rustdag en ga ik even naar de fitness om rustig te kletsen met m'n vriendin, niet te heftig trainen hoor.
Vandaag dinsdag was ik al voorbereid op een eventueel herstelloopje in plaats van een intervaltraining, maar zoals altijd gebruik ik 'smorgens m'n Hrv app en die gaf groen licht en niet alleen dit maar m'n benen voelden ook goed aan, dus het is een intervaltraining geworden van 4 x 800m en het ging redelijk.
Het was super weer, eens geen wind en zelfs geen regen wat moet er nog meer zijn om de dag mee te beginnen.
Woensdag na het werk aan een rustig tempootje een toertje gelopen, een beetje korter dan op het schema want zaterdag zullen er dan wat meer kilometers zijn doordat ik m'n tweede criterium loop zal meelopen en met opwarming en cooling down zal ik ongeveer die dag vier kilometer teveel hebben, dus worden die dan vandaag en morgen minder gelopen.
Vandaag donderdag stond er een vaartspel op het programma, die ik dus ook bewust ingekort heb voor zaterdag.  En dus vandaag ook een korte training met enkele snelle stukken, een leuke training in het bosje van Oostende.
Morgen vrijdag een rustdag.

Ik heb even twijfels gehad over m'n schema, omdat ik zondag nog een 21 km moet lopen en sommige lopers vinden dit nogal veel, maar blijkbaar zit m'm schema goed in elkaar en is het heel normaal die 21 km, zolang mijn lichaam het nog aankan zou ik beter m'n schema verder volgen.

Vandaag zaterdag deelgenomen aan m'n geliefd criterium van Oostende,  Ik loop super graag het criterium, het is niet duur en altijd dicht bij en nooit meer dan 10 km dus zeer interessant om je lichaam te prikkelen.
Ik had eigenlijk voorgenomen niet vlug te lopen en me te sparen voor morgen m'n laatste 21 km, maar het ging zo danig goed, dat ik me heb laten gaan en het ging echt super :-)
7 km in 30.04 min, dit is 2,40 minuten minder dan vorig jaar en vijfde van 21 in mijn categorie.
'Savonds nog goed m'n koolhydraten aangevuld en goed veel slapen voor m'n laatste 21 km, en hopen dat die beentjes het nog willen doen.

Hazegrasloop

Zondag, de beentjes voelden goed, dus klaar voor een LSD van 21 km m'n laatste voor de marathon, daarna afbouwen, eigenlijk is het nu al afbouwen want in het totaal is het al 20 km minder lopen dan vorige maand.
M'n 21 km is super goed verlopen, volledig in hartslag zone één met een gemiddelde van 10,1 km per uur en dat zelfs met een strakke wind, maar gelukkig geen regen.
Blijkbaar heb ik de race van gisteren goed verwerkt.

Ik had wel één akkefietje, de eerste keer dat ik dat tegenkom, namelijk een kleine blaar op m'n tweede kleinste teen.  Wat moet ik nu doen zo twee weken voor de marathon, ik denk erover mijn saucony's aan te doen in plaats van m'n Huaka's tenslotte loop ik er ook super op, maar natuurlijk zijn ze niet zo super dempend, dit had ik nu echt niet nodig !
Of misschien gewoon een blaarplijster kleven, zou misschien ook nog een oplossing zijn.

En morgen is er een dagje rust, een echt dagje rust want ik moet zelfs niet gaan werken.

Zalig pasen iedereen !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats hier uw reactie