maandag 17 april 2017

Praag komt verdorie dicht !

Nog 19 dagen en m'n tweede marathon staat voor de deur, amai dat gaat vlug.  Ben ik er klaar voor ?  Dat ben ik eigenlijk nog niet zo zeker, namelijk twee weken te weinig kunnen trainen door blessure en tussendoor ook nog af en toe even moeten minderen.  Nu nog drie weken voor de big day is nog niet alles in orde, maar we mogen niet klagen, tot nu toe prachtige wedstrijden als voorbereiding kunnen lopen.                                                                                                                                        Op 5 maart had ik het idee m'n 26 km te lopen tijdens de Ten miles Oostende Brugge. Dus 6km als opwarming naar het startpunt 16km op rustig tempo en dan nog vier km cooling down.  Dat was toch het idee.  Die opwarming van 6 km was al goed gelukt, maar toen lieten ze ons een half uur aan de start wachten met afkoeling tot gevolg en ondertussen begon er een felle wind op te steken en tegen dat we goed en wel mochten vertrekken kregen we er nog eens een ferme koude douche bij tot het einde.  Dus dan maar vlug besloten toch wat vlugger te lopen maar juist onder m'n omslagpunt te blijven.  Maar zo koud heb ik het al lang niet meer gehad, ik kon zelfs m'n flesje niet meer opendraaien aan de aankomst.   

Resultaat van dat waterkieken 1:22:44

De voornaamste was in sluis de zwinstedenloop, een prachtige halve marathon, maar met enorm veel wind, 6 beaufort met pieken van 7.  Het eerste deel was wind tegen en kon ik me redelijk nestelen in een groepje, maar ik vond dat dit tempo me toch wel wat te vlug ging en ik was bang dat ik het niet ging vol houden, dus besloot ik te lossen en af en toe een klein groepje op te pikken.  Achteraf bleek dit een goeie beslissing, want later in de wedstrijd liep ik nog veel lopers voorbij.  De laatste 3 km had ik precies de indruk dat ik niet meer vooruit ging, zo enorm veel wind dat er stak, maar ik heb het er goed vanaf gebracht en me weeral een pr gelopen met een tijd van 1:44:50 dus super content.



Zwinstedenloop halve marathon 1:44:50


En ondertussen doen we ook nog verder met het Oostends loopcriterium, zolang ik het graag doe, doe ik het verder.  Zaterdag heb ik meegelopen met de wijkloop Hazegras.  Vrijdag de dag voordien even gekeken welke schoen ik zou aandoen voor de wedstrijd, dacht ik aan een schoen met wat hogere drop voor m'n ahilles wat te ontlasten en de keuze viel op m'n Adidas Adizero Boston Boost 5 maar .... blijkbaar komt mijn hiel los 😏Nog nooit voor gehad.  Gelukkig ben ik iemand die niet vast zit aan één schoen.  En dan maar de keuze gemaakt van Saucony Kinvara 6, maar ik hoop dat ze in runnerslab iets gaan kunnen doen aan m'n schoen.  Dus wijkloop Hazegras gelopen op Saucony Kinvara 6 en ze liepen super, het voetje deed het ook goed en ik ben vierdes geworden van m'n categorie, dus 6,1 km in 29:03, op naar de volgende.

Wijkloop Hazegras

2 opmerkingen:

Plaats hier uw reactie