woensdag 4 mei 2016

Wat na Rotterdam ?

Ondertussen is het al bijna een maand geleden, die eerste marathon en ik ben nog steeds aan het nagenieten en regelmatig naar m'n persoonlijke video aan het kijken, zalig gewoon dat een mens zo kan genieten van het lopen :-).

Nu is het plannen maken voor het volgende, dat is het moeilijkste want er is zoveel keuze.  Voor mij is het wel het verstandigste om maar één marathon per jaar te lopen denk ik maar wie houdt mij tegen halve marathons te lopen.
Na de marathon van Rotterdam heb ik een paar dagen rust ingebouwd, maar ik was eigenlijk niet meer stijf dan na een 34 km LSD training.  De volgende zaterdag heb ik dan al een nuchter herstelloopje van 5 km gepland die er uiteindelijk 6 km geworden zijn, alles draaide gewoon heel goed en mijn hartslag zat ook goed, ik was een heel gelukkig mens.   De zondag heb ik weer een nuchterloopje gepland maar dan eentje van 10 km maar het ging weer zo super dat ik dan maar had besloten een blok te lopen van 6 km in zone 2 en man man man wat voelde dit goed aan, ik was weer vertrokken, die marathon is weer goed verteert !
Nog juist die kuit die af en toe opspeelt, moet nu nog behandeling krijgen bij de kiné, maar dit zijn we gewoon en volgens de kiné mag ik blijven lopen.

Dus nu kan ik aan die plannen beginnen, niet overdrijven zeg ik steeds want tenslotte loop ik met een lichaam die niet in evenwicht is en zou wel eens vlug gedaan kunnen zijn.
17 april was er een criterium loop waar ik normaal altijd meeloop, maar die heb ik wijselijk van mijn programma geschrapt, nog te dicht bij Rotterdam, maar op 23 april stonden we wel klaar op de Sint jansloop zelfs met m'n t-shirt van Rotterdam en ik was er klaar voor, eindresultaat 31.34 min voor 6,7 km vierde in categorie.


Marathon t-shirt gebruikt bij Sint Jansloop

Nu nog twee Criteriums lopen en dan op 5 juni een halve marathon Mc Bride, die ziet er super uit, we lopen van Ieper naar Poperinge en ondertussen zijn we weer deftig aan het trainen om kilometers en snelheid te halen en hopelijk zonder blessures.


Ben er eigenlijk toch wel een beetje fier op ;-)
Ik ben al deftig plannen aan het maken om volgend jaar nog eens een marathon te lopen, de vraag is nog enkel waar ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats hier uw reactie