zondag 2 oktober 2016

En we doen maar verder met de PR's


Skyline Oostende en lopers met lichtjes



Vorige week zaterdag heb ik de Ostend nightrun 21 km gelopen, een zalige halve marathon in eigen stad.  Het was een run met hindernissen, een stukje in het mul zand een paar trappen, een doortocht door het shoppingcenter en parking, en dit moesten we drie maal doen.  Maar wat ging het super, wel wat in verzuring gelopen, maar soit.  De laatste kilometer kreeg ik plotseling een verschrikkelijke pijn in m'n linker bovenbeen, ik dacht echt dat ik erdoor ging zakken.  En wat doet Michou dan ?  jawel een tandje bijsteken, omdat ze dan minder lang moet lopen, een beetje zot zijn kan geen zeer zeker :-).  Ik heb toch maar weer een pr gelopen van 3 min ;-) .  Mijn tijd was 1:45:02 en daarbij de 8ste dame, de dag kon niet meer stuk.



De volgende dag toch wat last van m'n been, voornamelijk m'n hamstrings, waarschijnlijk het gevolg van die verzuring, dus een herstelloopje van 5 km was genoeg.  De maandag dan maar zoals trouwens altijd de maandag naar de kiné die me een pijnlijke dry needling sessie gegeven geeft.  Dit werkt altijd prima bij mij, zodanig dat ik zelfs altijd de volgende dag weer kan gaan lopen.
Deze week nog een paar rustige loopjes gedaan en ondertussen ook m'n nieuwe schoenen ingelopen, namelijk de Saucony Kinavara 6 er is al een 7 maar die hadden ze helaas niet in m'n kleine maat 36.  Dit is echt een super lichte schoen die ik zelfs kan aandoen voor een marathon, hij loopt super.

Vandaag zondag, heb ik  in regen en wind een kleine duurloop afgewerkt van 15 km, en ik voel niks meer van die pijnlijke hamstrings, dus dinsdag kan ik nog een interval plannen om dan zaterdag de laatste wedstrijd te lopen voor het Oostends loopcriterium.

Ondertussen ben ik natuurlijk ook aan het rondkijken wat er nog te doen is na het Oostends loopcriterium, niet te veel, want rust is ook trainen zegt men altijd.
Voorlopig al ingeschreven voor de éénmalige havenrun van Zee Brugge.

Nog een prachtige foto die m'n echtgenoot genomen heeft terwijl ik aan het lopen was.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats hier uw reactie