zaterdag 13 augustus 2016

Ondertussen al weer een paar maanden verder.

We zijn ondertussen alweer half augustus, twee halve marathons verder en reeds aan het tweede helft van de Oostends loopcriterium begonnen.  De tijd gaat toch snel.

Op vijf juni heb ik de Mc Bride halve marathon gelopen, die was een pracht van een halve marathon, en liep in één lijn van Ieper naar Poperinge er was ook nog heel wat volk op straat om je aan te moedigen.  Het parcours was niet geheel vlak zoals ik hier aan de kust gewoon ben maar echte hellingen waren er nu ook wel niet.  Het enige die wat tegen viel die dag, was de temperatuur, het was gewoon snikheet.
De race op zich verliep gewoon super en ik liep mooi op een gelijk tempo binnen, gelukkig kregen we af en toe natte spons en een bekertje water, voor de rest had ik m'n eigen isotone drank bij en een paar gelletjes.  De Mc Bride heb ik in tijd van 1:52:13, een nieuwe PR voor een halve marathon.  We kregen nog een mooie goody bag en een lekker ijsje, gewoon super.  Het was een leuke dag.

Bij de aankomst van de halve marathon Mc Bride.


Na de Mc Bride had ik dan besloten om me in te schrijven in de volgende halve marathon, nl. de Kastelenloop van Izegem, een zalig kleinschalige halve marathon door kleine landwegen, dat was gewoon zalig. Er waren slechts 154 deelnemers. Bij de start van deze halve marathon op 25 juni om 17u begon het plots hevig te regenen, we waren door en door nat en wat later stopte het dan terug om dan een kwartier later terug hevig verder te regenen, gelukkig had ik m'n petje bij, want anders zie ik niks door m'n bril.  En tussen de regenvlagen door kregen we enorm hoge temperaten.  Maar toch kon ik genieten van deze marathon, het enige probleem had ik wel, en dat was dat ik verdomd goed moest kijken langs waar ik moest lopen, met zo weinig lopers was er soms niemand voor mij, één keer moest ik het aan een politie vragen.

Start in de regenvlaag. (ik helemaal rechts)

Mijn resultaat was alweer een nieuw PR, nl. 1:48:16, gewoon een gelukkig gevoel heb je dan amai.  En wat een grote goody bag ik weeral kreeg, dat maakt het weeral compleet.

Bijna aangekomen halve marathon kastelenloop Izegem.

En ondertussen loop ik natuurlijk ook nog het Oostends loopcriterium verder, tot nu toe heb ik dit jaar al alles beter gelopen dan vorig jaar, volgens mij heeft dit alles te maken met m'n marathontraining. Ik ben toen enorm vooruit gegaan en mits blijven trainen blijft die conditie.

Gisteren 12 augustus heb ik m'n snelste 7 km gelopen in 00:31:38

Dwars door Mariakerke Oostdens loopcriterium Nieuwe PR op de 7km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats hier uw reactie