donderdag 7 januari 2016

Week drie

Gisteren laat thuis gekomen door jawel de eerste nieuwjaarsreceptie, daardoor een korte nacht, maar toch heb ik m'n wekker op 5 u gezet. Nu begint het echte werk, want het verlof is voorbij en de werkuren beginnen terug.                                                                                                                    Dus deze morgen om 5 u opstaan een glas water drinken een gelletje nemen, toch best ook nog wat water meenemen in m'n waterhandschoen, dit is een superhandig systeem bij een korte afstand.



En ongeveer om 5u30 vertrekken voor een interval training van 10 km, deze training is weer super goed gegaan. Dan ongeveer een uurtje later thuis gekomen vlug de douche in ontbijten en vlug naar het werk want vandaag is het een werkdag tot 19u30.  Het is raar maar als ik 'smorgens loop ben ik de hele dag fris op het werk.
Dag twee is een training van 8km langzaam, het was een zalig weertje vandaag, geen regen en niet te veel wind, het mag toch ook eens meevallen hé .....
Dag drie, gelukkig is het een halve dag werken dan kan ik eens in de namiddag lopen mijn Elite HRV app zegt dat ik een goede training aankan vandaag, dus we gaan er voor.



                                         http://www.elitehrv.com/

Mijn schema vertelt me dat ik voor 15min opwarming moet gaan en 4 km vlot met daarna 15min cooling down die 16 min geworden zijn, zo kon ik afronden tot 9km.
Eigenlijk wel veel geluk gehad met die training, tussenin twee regenvlagen kunnen lopen. De rest van de dag hebben we hier een storm gehad.  Na de training heb ik dan een magere drinkyoghurt (200ml) gedronken want volgens de diёtisten is dit de ideale recoverydrank en nog lekker ook.
En nu heb ik twee dagen rust, dat is de enigste keer van de 16 weken dat dit gebeurd, tijd om goed uit te rusten en eiwitten te eten zo kunnen die spieren zich herstellen voor de volgende trainingen.
En natuurlijk ook eens naar de solden gaan hé.
Die twee rustdagen waren echt wel nodig, want met al die feestdagen ben ik niet regelmatig naar de kinesist kunnen gaan met als resultaat dat ik regelmatig m'n voet sleep.
Vierde en laatste trainingsdag was geen succes, het was een Lsd van 20 km, de afstand is voor mij geen probleem want dit doe ik regelmatig, maar vandaag was het helaas mijn voet die niet mee wou en daarbij kreeg ik nog rugpijn ook.
Maar ik heb hem uitgelopen, trager maar wel uitgelopen dus mag ik wel tevreden zijn op naar de volgende week, maar toch eerst even naar de kinesist.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats hier uw reactie