woensdag 20 januari 2016

Week vijf

Week vijf start met een fitness uurtje in de vooravond en erna een pijnlijke dry needling sessie bij de kinesist, dit was een pijnlijke bedoening van deze keer, maar gelukkig van korte duur. Deze dry needling werkt altijd goed en heb er eigenlijk nooit erg veel last van. En natuurlijk moest de kiné ook weer m'n voet losmaken want die zat terug volledig vast.
Dinsdag, intervaldag, dus wekker terug op 5 uur, maar nu heb ik toch wijselijk beslist geen zware training te doen zoals m'n Elite Hrv app mij voorstelde (sta in het geel).  Het werd dus een herstelloopje van 8 km in een temperatuur van - 2°C, goed ingepakt met thermisch onderhemd, handschoenen en hoofdband, maar het ging goed en ik ben tevreden dat ik eens van m'n schema afgestapt ben, je moet tenslotte nog altijd luisteren naar je lichaam.


                                                      sfeerbeeld dijk van Oostende

Woensdag opgestaan met migraine dus m'n eerste gedacht om 'savonds m'n interval in te halen was  ik niet meer zo zeker van.  Maar naargelang de dag vorderde en de juiste medicatie, verdween die vervloekte migraine en besloot ik toch maar die interval in te halen.  Op zich ging de training goed, maar zoals ik altijd heb als ik 'savonds interval train, is dat ik in de trage stukken mijn hartslag niet zo laag krijg als anders.
Bij thuiskomst een lekkere warme douche genomen en dan genoten van een heerlijke wokschotel met heel veel gember, naar het schijnt is dit goed voor de spijsvertering en het is ook lekker pittig.
Donderdag is altijd leuk want dan kan ik eens in de namiddag trainen, eens niet in de donker.  Mijn training was 7 km rustig en aansluitend 7 versnellingen, dit wat dan een totaal van 8,5 km.  En nu een dagje rust, in lopen wel te verstaan want het is een lange werkdag tot 19u30.
Zaterdag een nuchterloop gedaan, want ik had afgesproken om te gaan shoppen in Gent met de dochter en m'n mama, dit is ondertussen een jaarlijkse gewoonte geworden.  Maar schema is schema en dus op tijd uit bed en m'n toertje van 8km met HR 140 gaan lopen, erna een lekker havermout ontbijtje eten en we zijn weer klaar voor de dag.                                                                              
En we gaan de dag eindigen met nog eens een receptie ;-).
Zondag staat er een LSD training op het menu van 23 km, tegen dat ik uit m'n bed was en ontbeten had, was het al 12u voor ik de deur achter me dicht trok. Geladen met sportdrank en gelletjes was ik dus vertrokken voor het eerst weer sinds lang voor een afstand langer dan 21 km in hartslag zone één.  Ik heb uiteindelijk mijn run kunnen afwerken aan een gemiddelde van 8,4 km/u of een tempo van 7,05 min per km.
                           

Met mijn Suunto Ambit 3 is het super gemakkelijk navigeren.

Deze avond sluiten we dan nog eens af met een gezellig etentje, ik denk dat dit nu wel de voorlaatste gelegenheid is van januari, want op die manier is mijn marathon training nog zwaarder en krijgt een mens toch niet de rust die hij nodig heeft.  Maar prettig is het natuurlijk wel.
Deze week sluit ik af met 57 km in de beentjes, en het worden er nog meer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats hier uw reactie