zondag 3 januari 2016

Week twee.

Week twee is begonnen met een rustdag, zoals iedere week.  Nu, de dinsdag doet wel vreemd bij mij, want die dag wordt nu m'n intervaldag, terwijl die vroeger altijd donderdag was. Vorige week heb ik hem na het werk gelopen, maar het ging toen veel moeilijker, dus heb ik dan maar besloten mijn intervaltrainingen weer 'smorgens vroeg te doen. Dus om 5u20 opstaan, loopkledij aan, een glas water drinken en een gelletje eten, want volledig nuchter kan en mag je geen intervaltraining doen.  Maar deze week kon ik nog wat uitslapen en ben pas om 8 u vertrokken. Het resultaat is dat ik super heb gelopen : 15 min opwarmen, 2x 1600, 3min pause en 15 min cooling down.
Terug thuis heb ik een lekker havermoutontbijt met rijstmelk gegeten die ik gisteren al klaar had gezet in de frigo. Ik moest enkel nog een peer snijden, wat nootjes, lekkere zwarte besjes en bosbessen  opstrooien... Heerlijk !
Het is toch zalig met verlof te zijn, zo ben ik deze morgen nog eens vertrokken op een nuchter loopje, maar dan wel op een volledig nuchter loopje, dus enkel een glas water. Dat vind ik echt zalig.  Het was maar een klein loopje; m'n tweede training van de week en eveneens ook de laatste dag van het jaar 2015. Tijdens het lopen heb ik een beetje kunnen nadenken over m'n voorbije loopjaar en ik ben toch wel tevreden en hoop dat ik ook tevreden zal zijn van 2016.  Nu dus training 2 van week 2 was een rustige kleine training: 10' opwarmen, 5km rustig en dan terug 10' langzaam. Een totaal van 8 km is het geworden. Het was toch nog wat moeilijk, de opgegeven hartslag te blijven houden met de wind, maar uiteindelijk wel goed gelukt.
Mijn loopparcours is meestal de dijk van Oostende, zalig lopen maar dan neem je natuurlijk ook meestal de wind erbij.




                                          Oostendse dijk

Training 3 van week 2 is nog eens een nuchter loopje geworden, met weinig wind en geen regen. Dus een zalig loopje van 8 km langzaam, in een gemiddelde tempo van 6,18 min/km of 9,4 km/u .  Het leuke aan lopen met een schema is dat ik volledig loop op hartslag en pas thuis kijk hoe snel ik ging, Ik hou altijd m'n opgegeven hartslag aan, maar de gemiddelde snelheid kan dan natuurlijk enorm verschillen door de wind, of gewoon hoe ik me voel die dag.
Voor het eerst ook m'n lievelingsschoen Saucony Mirage 4 vervangen door z'n opvolger die blijkbaar veel meer grip heeft bij natte ondergrond, De eerste indruk is goed, ze hebben zeker al een betere grip, maar ze zijn nog wat stijf, dus nog wat meer inlopen.


                                          Oud en nieuwe Saucony Mirage 4 en 5

De laatste en vierde training van deze week is zoals altijd de LSD. Ik hou eigenlijk wel van die training, maar dit is natuurlijk wel een training waar je wat tijd voor moet nemen.  Deze training begint steeds beter en beter te gaan in die lage hartslag.
Vandaag was het dus een LSD van 16 km, met veel wind en op het einde werd ik zelfs getrakteerd op wat regen, maar met geschikte kledij is dit eigenlijk allemaal niet zo erg.
Vandaag ook eens een ander soort sportdrank gebruikt en die valt best te drinken: niet te zoet.  Ik gebruik 500 ml met 150 ml water, dan heb ik nog steeds 6 gram koolhydraten per 100 ml en de norm is   4 - 8 gram per 100 ml.


Gelukkig heb ik de feestweek nog goed kunnen verwerken, en nog schoon m'n schema kunnen volgen, nu op naar de maand van de recepties en week drie van m'n schema !



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats hier uw reactie