dinsdag 26 januari 2016

Week zes


Mooie start van de week, een foto samen met met fitnessvriendinnetje, na onze wekelijkse sessie.
Eerste loopdag van de week was een vroege ochtend loop, een interval van 3x 1600 met dribbel van 3 minuten, natuurlijk met opwarmen en uitlopen.  Ik had gewoon een super gevoel, mijn laatste trainingen gaan in stijgende lijn en dat geeft een mens een heerlijk gevoel.  Je weet tenminste dat al dat trainen helpt.
Deze interval heb ik één van m'n favoriete gelletjes genomen namelijke de Clif Bar het liefst de chocolade smaak.  Ik neem een gelletje omdat ik voor ontbijt m'n interval afwerk, anders is het het onmogelijk een interval training te trainen in nuchtere toestand.

                                                           
                                                              Clif Bar Gel

Tweede trainingsdag was een kort loopje van 6 km, gelukkig maar want ik kon pas na m'n werk lopen en het was aan het regenen en tamelijk wat wind.  Gewapend met een pet en een regenjas en natuurlijk m'n Kalenji Runlight, ongelooflijk goed lampje dat dit is. Eigenlijk nog prettig gelopen zo in de regen juist oppassen waar je voeten zet, niet voor de plassen want je bent toch al goed nat maar door de druppels op m'n bril zie ik toch de putjes niet zo best of de opstapjes, dus goed uit m'n doppen kijken is de boodschap.
Donderdag namiddag eens een half uurtje in zone twee gelopen, het ging ongelooflijk goed, een gemiddeld tempo van 5,42 min/km dus eigenlijk rapper dan m'n marathon tempo.  Maar het was natuurlijk maar een half uurtje hé maar toch het was een goed gevoel.
Vrijdag een dagje zonder lopen, maar 'savonds naar de huldiging van de laureaten van het Oostends loopcriterium.  Ik kon me dit jaar weer plaatsen in de top 10, zelfs met een blessure waardoor ik de laatste 4 wedstrijden niet kon lopen, dus 2015, mijn tweede loopcriterium jaar was toch weer een succes.

Zaterdag toch wel wat langer in bed blijven liggen dan gewoonlijk en dan teleurstellend door het raam kijken naar het miezerig weer, maar schema is schema en ik heb m'n aantal uren slaap gehad, dus geen excuus lopen gaan we.
Dus vertrek ik voor een nuchterloopje in regen en wind voor 9km, terug in regenkledij en ik haat die regenjas zo erg,  Het liefst vertrek ik als het niet regent zonder regenjas en mag het dan gerust beginnen regenen terwijl ik aan het lopen ben, daar trek ik mij niks van aan, maar vertrekken in regen, dat is een andere paar mouwen ...
Terug thuis een glas Danone yoghurt en een warme douche en dan beseffen dat het reeds middag is en eigenlijk al te laat voor m'n ontbijt en beter m'n middagmaal zou eten.  Gelukkig is het nu gedaan met al die feestjes en kunnen we terug ons ritme vinden.
Eventjes week 6 afgesloten met een Lsd van 26 km in de regen, veel zin had ik niet om weeral in de regen te lopen, maar ik heb het al gezegd schema is schema en ik was juist van plan een extraatje te doen vandaag dus gaan we zeker lopen.
Het is een klets natte Lsd geworden van 26 km met in de tweede helft vier tempo blokken in marathon tempo, op die manier hou je wel de basistempo van de duurloop laag  maar kan je het lichaam steeds blijven prikkelen.
De maand januari afgesloten met een totaal van 237 km en denk dat dit volgende maand nog meer zal zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats hier uw reactie