woensdag 13 januari 2016

Week vier

Week vier begint zoals elke week met een rustdag en dus een sessie actief herstel in de fitness na het werk deze avond en daarna m'n wekelijks bezoekje aan de kinesist. Mijn voet voelt al veel beter aan en is klaar voor de volgende training.
Dinsdag intervaldag, om vijf uur uit bed, met een klein hartje uit het raam gekeken want ze hebben storm voorspelt.  Eens buiten voelde ik de wind goed blazen maar het was droog weer dus kon ik toch nog wat kilometertjes met mijn Saucony mirarge 4 steken want tenslotte zijn ze nog niet op.  Mijn gelletje vandaag die ik ook altijd graag lust is MuleBar Cafe Cortado.


Mijn trainingsdag was wel pittig : 15 minuten opwarmen 10 x 400m en 200m joggen  erna 15 minuten cooling down maar ik heb 20 minuten van gemaakt,  omdat ik dan mooi kon afronden naar een totaal van 11 km.  En dit met een enorme wind, (de eerste twee waren windtegen)  maar ik heb het nog redelijk goed gekunnen, de voet deed geen pijn meer.


Woensdag was een rustige 8km 'savonds na het werk, het enige nadeel was dat er hier en daar wat zand lag op de dijk van de storm van de gisteren en zoals je weet hebben m'n Saucony Mirage 4 niet veel grip.
Donderdag heb ik m'n pezen en gewrichten wat ontzien en ben ik naar het park gaan lopen met m'n super dempende schoenen namelijk Hoka One One Bondi 4, zachter lopen kan niet.
Vrijdag heb ik m'n tweede rustdag en ga ik even naar Zwijndrecht runnerlab, een speciaalzaak voor lopers, er is namelijk een nieuwjaarsreceptie voor alle leden van de "KOR" Keep On Running, verbonden aan Runnerslab dit is een facebookgroep die nogal groot uitgegroeid is.
In Runnerslab heb ik even m'n 3D steunzolen laten nakijken want ik had wat irritatie aan de onderkant van m'n voet en zoals altijd heb je bij Runnerslab een prachtige service, ze hebben dit in tien minuten tijd opgelost.
En dan tijd voor die nieuwjaarsreceptie, ik zou mensen ontmoeten die ik nog nooit in het echt heb gezien en toch al als vrienden beschouw, die facebook is toch wel iets buitengewoons, het duurde echter niet lang of er kwam iemand naar me toe, dat gaf me een zalig gevoel.


                                Keep on running (KOR)

Zaterdag nog even een rustig langzaam loopje gedaan in het Oostends bosje, mooi weer gestart en geëindigd met hagel, maar het was een zalig loopje.
Zondag m'n vijfde en laatste training van de week was deze keer geen LSD, maar een testloopje van 10 km, één probleempje m'n elite hrv app vertelde me deze keer dat ik beter een herstel training deed. Wat een dilemma, dan toch maar voor m'n test gegaan ik wou zo graag weten of ik al wat vordering had gemaakt.
Dus twee uur na m'n ontbijt vertrokken richting dijk met m'n Saucony Mirage 5, kwestie van toch nog wat grip te hebben met dat zand, de wind viel best mee en hier en daar lag er nog wat zand, dus omstandigheden waren goed. En m'n resultaat vond ik eigenlijk ook goed, ik heb er bijna 3 min minder overgedaan dan in november.
De week sluiten we af met een etentje, januari is bij ons altijd een drukke maand.
Nu op naar week 5 met meer kilometers en hopelijk wat minder feestjes :-)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats hier uw reactie